Dostopnost
Search
Close this search box.

SNG Drama Ljubljana zaokrožuje repertoar sezone 2020/21 z absurdistično-distopično enodejanko Konec igreki ob »tragikomediji v dveh dejanjih« Čakajoč Godota velja za eno najznamenitejših del irskega dramatika in vsestranskega ustvarjalca Samuela Becketta. Dramo Konec igre je prevedel Srečko Fišer. Režiser uprizoritve je Diego de Brea, dramaturginja Mojca Kranjc, scenograf Diego de Brea, kostumograf Blagoj Micevski, oblikovalca svetlobe Metod Novak in Diego de Brea, lektorica Klasja Kovačič, hospitantka Alja Bračun. V uprizoritvi igrajo Matija Rozman, Veronika Drolc, Jurij Zrnec in v alternaciji Igor Samobor in Gregor Baković.

Konec igre nas seznani s štirimi tako in drugače zaznamovanimi in onemogočenimi antijunaki. Te osebe z nenavadnimi imeni so sicer zdrave (niso bolne ali okužene), a vsaka na svoj način invalidne, poškodovane, onemogočene, nebogljene. Hromi in slepi gospodar Hamm (Igor Samobor/Gregor Baković), njegov zvesti in za sedenje nesposobni služabnik in posinovljenec Clov (Jurij Zrnec) ter Nagg (Matija Rozman) in Nell (Veronika Drolc), v smetnjaku ždeča Hammova oče in mati, životarijo v zaklonišču sredi opustošenega niča. Trije od njih sicer vidijo, a gleda in poroča o svetu zunaj lahko samo eden, saj edini zmore splezati na lestev, prislonjeno k oknu, in na način teihoskopije poroča o svetu zunaj, ki da je ena sama negibna sivina – ali pa si to le izmišljuje in je to pač njena igrica v seriji točk, ki »se jih grejo« osebe. Le še to, kar uprizorijo, je življenje in v tej improligi ne izbirajo sredstev: nekaj vzamejo pri starih Grkih, kaj drugega sunejo commedii dell’arte, mimogrede citirajo Biblijo in se navežejo na Hegla, pa tudi kakšen star judovski vic jim pride prav. V začarani krog ničevosti ujeti kvartet se brezizhodno prebija skozi čas z grotesknimi poskusi uprizarjanja življenja …  »Na tem svetu torej Beckettov junak nima ničesar razen zavedanja lastnega niča – že golo naključje mu lahko vzame vse –, ima pa še moč, da reče »Jaz«. Z nogami v blatu in z nikoli doseženim nebom potuje svojemu neizbežnemu samouničenju naproti,« je v napovedi uprizoritve zapisal Diego de Brea.

Zapri