Dostopnost
Search
Close this search box.

Marjan Nečak, Maja Hrgović

Deklica s strunami

Pa sreča? Sreče ni na koncu potovanja,
skoraj nikoli. Ampak je tam, kjer se začne
pesem. In to zadostuje.

Naslov izvirnika: Djevojčica sa žicama
Sodobna dramska opera
Krstna uprizoritev

Festivalska premiera

26. maj 2018
Mala Drama

Premiera

28. september 2018
Mala Drama

Trajanje:

70 minut, brez odmora

Režiser

Marjan Nečak

Ustvarjalci

Avtorska ekipa

KOPRODUCENT

Moving Music Theatre, Bitola, Makedonija

Drama Igralec: Moving Music Theatre, Bitola, Makedonija | odpri ustvarjalca

AVTORICA PESMI

Ana Bunteska

Drama Igralec: Ana Bunteska | odpri ustvarjalca

PREVAJALKA

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

SKLADATELJ, SCENOGRAF, OBLIKOVALEC LUČI

Marjan Nečak

Drama Igralec: Marjan Nečak | odpri ustvarjalca

DRAMATURGINJA

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

KOSTUMOGRAFINJA

Nataša Filipovič

Drama Igralec: Nataša Filipovič | odpri ustvarjalca

LEKTORICA

Tatjana Stanič

Drama Igralec: Tatjana Stanič | odpri ustvarjalca

AVTOR VIDEA

Marin Lukanović

Drama Igralec: Marin Lukanović | odpri ustvarjalca

KOREOGRAF

Žigan Krajnčan

Drama Igralec: Žigan Krajnčan | odpri ustvarjalca

PREVAJALKA PESMI V ANGLEŠČINO

Elena Kitanovska

Drama Igralec: Elena Kitanovska | odpri ustvarjalca

PREVAJALKA BESEDILA V ANGLEŠČINO

Maja Hrgović

Drama Igralec: Maja Hrgović | odpri ustvarjalca

PREVAJALKA ODLOMKOV V NEMŠČINO

Valentina Ilievska

Drama Igralec: Valentina Ilievska | odpri ustvarjalca

SVETOVALKA ZA ANGLEŠČINO

Darja Dominkuš

Drama Igralec: Darja Dominkuš | odpri ustvarjalca

SVETOVALKA ZA NEMŠČINO

Eva Kraševec

Drama Igralec: Eva Kraševec | odpri ustvarjalca

Igralska zasedba

Deklica s strunami (2018) je dramska opera Marjana Nečaka, Maje Hrgović in Ane Bunteske o violinistki, ki potuje z vlakom po Evropi. Med vožnjo in na postajah se izriše zgodba njenega življenja; od deklice, ki je hotela postati vrhunska glasbenica, pa je oče zapravil denar za njeno šolanje, do starke, ki še zmeraj išče svoj prostor pod evropskim nebom, potem ko je vse življenje preživela kot ulična glasbenica. Asociacija na Andersenovo »deklico z vžigalicami« je večplastna. Težka ekonomska situacija, zapleten odnos s propadlim očetom, iskanje prostora v današnji Evropi, ki je vse bolj izključujoča, prepredena z žicami, zidovi in vsakršnimi omejitvami, vse to spominja na položaj številnih nadarjenih posameznikov, ki ta hip iščejo zavetje, v katerem bi lahko razvili svoje potenciale. A Evropa je zanje pogosto le »bleda mati«, izmojstrena v zavračanju azila in zbijanju upov. Brez očetov, ki niso znali ali zmogli zaščititi svojih otrok, so ti le sirote na prepišnih peronih našega hladnega, odtujenega tehnokratskega sveta. A ker jih žene neustavljiva potreba po umetniškem izražanju, se oprijemajo še tako pičlih možnosti, da bi obogatili življenje sebi in naključnim mimoidočim.
Intimna drama na ozadju družbenega dogajanja v sodobni Evropi poteka na meji med stvarnim in sanjskim svetom, med prepoznavnimi, pogosto neprijetnimi situacijami na mejah in postajah ter spomini in prividi, v katerih se prepletajo časi in jeziki, glasba in poezija, trpkost in lepota življenja.

Potovanje neke violinistke, ki v ritmu vlaka potuje po Evropi in išče boljši »jutri«. Violinske strune so kažipoti, hkrati pa postajajo bodeče žice, ki jo ovirajo na poti do želenega cilja. Metaforična dramsko-glasbena partitura, ki z lahkoto plava v glasbenih slogih od roka, popa, elektronske glasbe z globinskim občutjem cirkuškega zvoka do opere kot kulminacijske točke emocije in interpretacije dveh solistov.
Marjan Nečak

*Snemalci Marin Lukanović, Annick Christiaens, Denis Van Laeken, za uporabo odlomkov iz dokumentarnega filma Bergensbanen se zahvaljujemo produkciji NRK.

Iz gledališkega lista

Njen cilj je kulturna Evropa, nikoli ni sodila na »neotesani in zaostali« Balkan, ki se zmeraj nekako obešenjaško norčuje iz vzvišenih vrednot in višjih ciljev. Zato prostor zase išče na »razvitem« Zahodu. Ta pa je danes do emigrantov odkrito neprijazen, ozkosrčen in zaprt. Boji se namreč »parazitov«, ki bi lahko nezasluženo užili drobtinice z njegove mize, ki že zdavnaj ni več ne bogata ne velikodušna.
Darja Dominkuš, Z vlakom na luno (odlomek)

Nagrade

Druga nagrada festivala za najizvirnejše raziskovanje enega od segmentov gledališkega jezika, Infant

Viminacium maximus za najboljšo uprizoritev

Marjan Nečak – marul za umetniško stvaritev, Marulićevi dnevi

Marjan Nečak – zlati lev za glasbo, ZL

Festivali, gostovanje v tujini

2021

12. festival Mednarodna nagrada »Golo gledališče« Terese Pomodoro Premio internazionale »Il teatro nudo« di Teresa Pomodoro, Milano

22. Festival komornega gledališča Zlati lev Festival komornog teatra Zlatni lav, Umag (ZL)

3. Mednarodni gledališki festival v Kielcah Kielecki Międzynarodowy Festiwal Teatralny

2019

Theaterhalle 11, Celovec

29. Festival hrvaške drame in avtorskega gledališča Marulićevi dnevi Festival hrvatske drame i autorskog kazališta Marulićevi dani, Split

2. Viminacium fest, Požarevac

33. Mesto-gledališče Grad-teatar, Budva

44. Mednarodni gledališki festival Mot Meg’unaroden teatarski festival МОТ, Skopje

54. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor

Prikaži vseSkrij

Iz medijev

Podpornik

Zapri