Ivo Svetina

V imenu matere

KATARINA: Povej, Anton, povej mi, kakšna mora biti to ljubezen, da se zaradi nje ustreliš!
ANTON: Presilna, neuslišana … Tako močna, da zdrobi človeka … da mu srce ponori …

Krstna uprizoritev

Režiser

Ivica Buljan

  • Umetniški svetovalec
    Robert Waltl
  • Dramaturginja
    Mojca Kranjc
  • Avtor razstave Kapital 2018
    Irwin
  • Kostumografka
    Ana Savić Gecan
  • Skladatelj
    Mitja Vrhovnik Smrekar
  • Oblikovalca svetlobe in videa
    sonda57, Toni Soprano Meneglejte
  • Lektor
    Arko
  • Asistent režiserja
    Luka Marcen
  • Asistentka kostumografke
    Sara Smrajc Žnidarčič

Igrajo

Kdo gradi zgodovino? Človek – ali pa je človek le zidak, s katerim čas gradi in hkrati tudi že ruši? S čim merimo čas? Z dnevi, mesci, leti, stoletji – ali z ljudmi, zlasti tistimi, ki jih ni več? Potem Francis Fukuyama ugotovi, da je zgodovine konec, torej tudi ni več vélikih zgodb, in kaj preostane literaturi – pesmi, romanu, drami? Da odstopi mesto pripovedovalcu, avtorju, čigar naloga je, da pripoveduje, prikazuje, četudi neresnično, samo da je dobro izmišljeno, skladno z mislijo Giordana Bruna: »Se non è vero è ben trovato.«
Potovanje družine S. skozi 20. stoletje ni kranjska različica
Stotih let samote, ampak napol dokumentarna pripoved o rodu spod Stola, iz katerega je izhajala tudi Prešernova mati Mina. O rodu, ki ni hotel biti pasivni opazovalec zgodovine, ampak je skušal postati njen sooblikovalec, čeprav je nosil s seboj temno senco dvoma o življenju in iskal odrešitve, pod praznim nebom, v smrti. Pa naj je bil to mladeniški samomor zaradi neuslišane ljubezni do mlade učiteljice Vide, samomor zaradi s kartanjem izgubljenih gozdov pod Stolom ali zavestno žrtvovanje za boljši jutri, za revolucijo, ki še ni žrla lastnih otrok, ampak je otroke revolucionarjev v času narodnoosvobodilne vojne predala v varstvo nadomestnim materam, da so se imenovali ilegalčki. Ali pa je deklica preživela vojni čas skupaj z materjo v koncentracijskem taborišču.
Zbor ženskih likov, od pesnice Vide Jerajeve do hčera revolucionarjev, narodnih herojev, odraščajočih konec petdesetih in v začetku šestdesetih let minulega stoletja, ozemljuje moške like, bolj živeče v območju idej, manj njihove uresničitve. Tako kot je za žensko rojstvo otroka radost, je njegova smrt nedoumljiva sila, sla po življenju, po boju, po zmagi.
Ko se stoletje dopolni in Slovenci dobimo samostojno državo, se zgodovina v enem samem avgustovskem popoldnevu kot na vrtiljaku zavrti, živi in mrtvi zaplešejo v neobveznem nedeljskem klepetu, a med njimi je tudi bralka
Ane Karenine, ki odhaja na drugo stran sveta, kjer bodo znova oživeli njeni strahovi, porojeni nemara v koncentracijskem taborišču, in tako se na božični večer vrže v kot marmor hladno in temno reko …

Ivo Svetina

Iz gledališkega lista

Govorijo drug drugemu in je to pravo, enkratno družinsko srečanje. Oziroma govorijo drug mimo drugega: jasno, da razen v dramski fikciji takšno fantastično druženje, dokler se ne morejo pripeljati nanj s časovnim strojem, ni mogoče. Pa tudi sicer niso čisto celi. Ne samo zaradi smrti kot – vsaj za nas, ki smo še na tej strani in omejeni s predstavami o ločenosti – ostre in nezgrešljive ločnice med živimi in mrtvimi. Tudi zato, ker je ugotovitev za vse, ki jo dobimo ob branju drame, da pogosto niso bili odločevalci in tvorci, da niso bili subjekti v lastnem življenju, temveč so se jim godile nepredvidljive stvari, pogosto mimo njihove volje in v nasprotju z njo. Vse preveč je bilo v njihovem okolju ideologije in z njo povezane represije, oni sami pa slej ko prej ujeti v družinske vzorce, podložni zahtevam starejših žlahtnikov in roditeljev še posebej, izpostavljeni različnim vladavinam in vladajočim elitam in v imenu njihovih interesov ali pa proti njim, kar so pogosto do konca in brezrezervno ponotranjili, poslani v bitke in vojne, kot del množice, kot številke, kot topovska hrana ali kot krhko in ranljivo polzilo zgodovinskega napredka.
Matej Bogataj: Mrtvaški ples (odlomek)

Na sporedu

  • jan
    21
    Veliki oder
    Abonma PONEDELJEK, IZVEN in KONTO
    Pol ure pred predstavo in med odmorom bo na velikem odru vodstvo po razstavi Kapital 2018.
    Nakup vstopnic
  • jan
    28
    Veliki oder
    IZVEN in KONTO
    Pol ure pred predstavo in med odmorom bo na velikem odru vodstvo po razstavi Kapital 2018.
    Nakup vstopnic
  • feb
    7
    Veliki oder
    Abonma ČETRTEK POPOLDANSKI, IZVEN in KONTO
    Nakup vstopnic

Iz medijev

TV Slovenija 1, Osmi dan, 6. december 2018
PREDSTAVA V IMENU MATERE IVICE BULJANA

sta.si, 6. december 2018
V ljubljanski Drami krstna uprizoritev družinske sage V imenu matere

dnevnik.si, 7. december 2018, Gregor Butala
Zgodovina skozi družino

Radio Slovenija 2, Kulturnice, 7. december 2018, Jolanda Fele, Nina Zagoričnik
Ljudje, V imenu matere, Rožnati trikotnik

mladina.si, 7. december 2018, Marjan Horvat
Nov premislek o (na)rodu

Radio Slovenija 3, Svet kulture, 7. december 2018
V IMENU MATERE, LJUDJE IN ROŽNATI TRIKOTNIK

TV Slovenija 1, Dnevnik, 8. december 2018
V IMENU MATERE

rtvslo.si, 8. december 2018
V imenu matere: "zgodovina zadnjega stoletja, povedana skozi družinsko dramo"

sta.si, 8. december 2018
Skozi zgodovino 20. stoletja z dramo Svetine V imenu matere

delo.si, 8. december 2018
Razstava v predstavi, predstava v razstavi

rtvslo.si, 9. december 2018, Ksenja Tratnik
Ivica Buljan: Družinska saga kot metafora za razumevanje slovenske zgodovine

Radio Slovenija 1, Dogodki in odmevi, 9. december 2018
V imenu matere

dnevnik.si, 10. december 2018, Nika Arhar
Kritika predstave V imenu matere: Z eklekticizmom skozi stoletje družinskih usod

lokalne-ajdovscina.si, 13. december 2018, Nejc Furlan
GLEDALIŠČE: V IMENU MATERE

delo.si, 19. december 2018, Nika Švab
V imenu matere

vecer.com, 20. december 2018, Melita Forstnerič Hajnšek
Usode polna zgodovina rodu

delo.si, 22. december 2018, Patricija Maličev
Vso svojo dediščino nosim s seboj

TV Slovenija 1, Umetnost igre, 7. januar 2019, Marjana Ravnjak
Drama V imenu matere in pogovor z Ivom Svetino

Premiera

8. december 2018 veliki oder

Trajanje:

215 minut, z odmorom

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov