Novice

Dve krstni uprizoritvi: odrska izpoved Polone Vetrih Ne pozabite na rože in avtorski projekt Mateja Filipčiča Diracov akord

V Mali drami bo v petek, 19. oktobra, ob 20.00 krstno uprizorjena odrska izpoved Polone Vetrih Ne pozabite na rožev kateri priznana in priljubljena slovenska gledališka umetnica, upokojena članica igralskega ansambla SNG Drama Ljubljana, odkrito spregovori o svoji igralski poti in se ob tem dotakne tudi minevanja igralskega poklica in življenja. Ob Poloni Vetrih v uprizoritvi nastopa violončelistka Lara Bešić. Premieri bo sledila še prva ponovitev, v soboto, 20. oktobra, ob 20.00, in nove ponovitve v nadaljevanju sezone.

V sredo, 24. oktobra, ob 19.00 pa bo na levem odru v okviru Drama Laboratorija krstno uprizorjen matematično-fizikalni croquis Diracov akord, avtorski projekt režiserja in scenografa Mateja Filipčiča. V koprodukciji SNG Drama Ljubljana in Umetniškega društva Osum nastopajo Jožica Avbelj, Boris Cavazza in Darja Zgonc. Premieri bodo v oktobru sledile še prve ponovitve 25. in 28. oktobra ob 19.00, 26. in 27. oktobra ob 17.30 ter 29. oktobra ob 22.00.

Poslovila se je Katja Levstik

Žalostni sporočamo, da se je danes za vedno poslovila Katja Levstik, pevka, gledališka in filmska igralka, upokojena članica našega igralskega ansambla. S svojim pevskim in igralskim talentom je na odru pričarala številne čarobne trenutke. Naj zdaj počiva v miru! Žalna slovesnost bo v torek, 30. oktobra, ob 16.00 na velikem odru.

Vpis abonmaja možen še od 18. do 24. 10.

Vse ljubitelje gledališča vabimo k vpisu abonmaja za gledališko sezono Intima 2018/19 še v četrtek, 18., petek, 19., ponedeljek, 22., torek, 23., in sredo, 24. oktobra, med 14.00 in 18.00 pri blagajni. Dodatne informacije dobite na naslovu abonma@drama.si.

Janez Škof je letošnji dobitnik Borštnikovega prstana

»Ko na odru gledamo Janeza Škofa, se zdi, kakor da igra z neverjetno lahkostjo, hkrati pa z energijo in prezenco napolnjuje ves prostor. Enkrat nas navdušuje z minimalizmom v izrazu, drugič z ludizmom, pa s presenetljivo komiko in drobnimi, preprostimi, a izvirnimi in neskončno duhovitimi domislicami. Njegova igra je skrajno domišljena in analitična, pa vendar se zdi, kot da prihaja iz notranjega impulza, izčiščenega instinkta. Res je, Janez Škof ima ,igro v krviʻ. Zato ni presenetljivo, da je v svoji karieri zasnoval številne like, ki danes veljajo za antologijske in se jih po dvajsetih, tridesetih ali več letih še vedno živo spominjamo. Ob tem ohranja in nadgrajuje svežino svojega igralskega izraza – kot igralec je še zmeraj radoveden, iskateljski in igriv.« (Iz utemeljitve, ki jo je pripravila mag. Tea Rogelj)

Osrednjo nagrado za igralsko ustvarjalnost v slovenskem prostoru bo prejel ob zaključku 53. Festivala Borštnikovo srečanje, ki ga Maribor gosti med 15. in 28. oktobrom 2018.

Po 120 letih Drama ponovno uprizarja Lessingovo Emilio Galotti

Na današnji novinarski konferenci pred premiero Emilie Galotti, ki jo je na svojem sedežu prijazno omogočil Goethe Institut v Ljubljani, smo predstavili drugo uprizoritev repertoarja sezone 2018/19 na velikem odru. Prva in doslej edina postavitev tega pomembnega dela na slovenskih odrih je bila davnega leta 1898 v Deželnem gledališču v Ljubljani v režiji Rudolfa Inemanna. Novo uprizoritev znamenite drame velikega nemškega književnika in pripadnika razsvetljenstva Gottholda Ephraima Lessinga v prevodu Mojce Kranjc je režiral beograjski režiser Igor Vuk Torbica, ki prvič ustvarja v Drami. Z naslovno vlogo v Emilii Galotti se kot nova članica igralskega ansambla prvič predstavlja Maruša Majer in ob njej igralski kolegi iz ansambla Aljaž Jovanović, Janez Škof, Matjaž Tribušon, Petra Govc, Maša Derganc, Nik Škrlec in Tadej Toš ter gost Benjamin Krnetić. Dramaturginja je Katarina Pejović, scenograf Branko Hojnik, kostumografinja Bjanka Adžić Ursulov, skladatelja Alen Sinkauz in Nenad Sinkauz, oblikovalec svetlobe Pascal Mérat, lektor Arko in asistentka dramaturginje Gaja Pöschl. Predpremiera bo na sporedu v petek, 5. oktobra, ob 19.30, premiera pa v soboto, 6. oktobra, ob 20.00. 

Lessingova žaloigra Emilia Galotti govori o dekletu, ki se – ukleščeno med ponotranjenimi patriarhalnimi konvencijami ultrakatoliške italijanske družbe 18. stoletja in izsiljenim razkrivanjem lastnih prepovedanih nagonov – odloči, da bo povzročilo svojo smrt. Emilia doživlja velik razkol med vrednotami očeta Odoarda Galottija (Matjaž Tribušon), ki jih je tudi sama družbeno ponotranjila, in privlačnim, drugim in drugačnim svetom, ki ga predstavlja zapeljivi Hettore Gonzaga, princ Guastalski (Aljaž Jovanović). Zatiranje strasti je Emilijina velika vrlina in hkrati moč, saj se naslovna junakinja, da ne bi pod pritiski lažne meščanske morale oskrunila očetove časti, pa tudi zato ker ugotovi, da ji kot ženski v obstoječem družbenem sistemu niti očetov niti prinčev svet ne omogočata pozitivnega izhoda, raje odloči za tragičen konec.

Preživite najdaljši večer v letu v gledališču

Letos si boste 31. decembra lahko ogledali predstavo Ta veseli dan ai Matiček se ženi ob 19.00 na velikem odru ali  Preklete kadilce ob 18.00 in 21.00 v Mali drami. Vstopnice so na voljo pri blagajni in na spletnih straneh drama.kupikarto.si in eventim.si.

Vabilo na predstavitev uprizoritve Emilia Galotti (4. 10. ob 9.30)

Gledališko sezono Intima 2018/19 na velikem odru nadaljujemo z uprizoritvijo znamenite drame Gottholda Ephraima Lessinga Emilia Galotti v režiji priznanega beograjskega režiserja Igorja Vuka Torbice, ki prvič ustvarja v Drami.

Vljudno vas vabimo, da se v četrtek, 4. oktobra, ob 9.30 udeležite pogovora z ustvarjalci uprizoritve, ki ga pripravljamo na Goethe-Institutu Ljubljana, na naslovu Mirje 12.

S krstno uprizoritvijo sodobne dramske opere Deklica s strunami se nova sezona 2018/19 začenja tudi v Mali drami

Avtorja Deklice s strunami, prve sodobne dramske opere v koprodukciji ljubljanske Drame in gledališča Moving Music Theatre iz Bitole, sta priznani makedonski glasbenik in gledališki ustvarjalec Marjan Nečak ter uveljavljena hrvaška pisateljica in dramatičarka Maja Hrgović. Znamenita makedonska pesnica Ana Bunteska pa je za to priložnost napisala pesmi, ki jih v predstavi v živo pojeta prvaka igralskega ansambla Drame Barbara Cerar in Uroš Fürst. S krstno uprizoritvijo sodobne in aktualne igre o glasbenici, ki potuje z vlakom po današnji Evropi in išče svoj prostor v njej, se Marjan Nečak slovenskemu občinstvu prvič predstavlja v vlogi režiserja, hkrati pa tudi kot skladatelj, scenograf in oblikovalec luči. Dramaturginja in prevajalka je Darja Dominkuš, kostumografinja Nataša Filipović, lektorica Tatjana Stanič, avtor videa Marin Lukanović, koreograf pa Žigan Krajnčan. Premiera bo v petek, 28. septembra, ob 20.00 na odru Male drame. Današnja novinarska konferenca je potekala na vlaku, kar so prijazno omogočile Slovenske železnice. 

Deklico s strunami avtor in režiser Marjan Nečak opisuje kot »metaforično dramsko-glasbeno partituro, ki z lahkoto plava v glasbenih slogih od roka, popa, elektronske glasbe z globinskim občutjem cirkuškega zvoka do opere kot kulminacijske točke čustev in interpretacije obeh solistov«. Uprizoritev skozi formo sodobne dramske opere, ki povezuje dramsko gledališče, video in glasbena izrazna sredstva, slika življenjsko pot violinistke; od deklice, ki je hotela postati vrhunska glasbenica, pa je oče zapravil denar za njeno šolanje, do starke, ki še zmeraj išče svoj prostor pod evropskim nebom, potem ko je vse življenje preživela kot ulična glasbenica. Igra jo Barbara Cerar. Težka ekonomska situacija, zapleten odnos s propadlim očetom – igra ga Uroš Fürst –, iskanje prostora v današnji Evropi, ki je vse bolj izključujoča, prepredena z žicami, zidovi in vsakršnimi omejitvami, vse to spominja na položaj številnih nadarjenih posameznikov, ki ta hip iščejo zavetje, v katerem bi lahko razvili svoje potenciale. Violinske strune v predstavi simbolizirajo kažipot, hkrati pa postajajo bodeče žice, ki glasbenico ovirajo na poti do želenega cilja.

2014 © Slovensko narodno gledališče Drama Ljubljana Pravila in pogoji uporabe spletnega mesta   Politika varovanja osebnih podatkov